Kot smo že pisali, bo potrebno od 1.7.2025 naprej dodatno preko eDavkov oddajati tudi evidenco obračunanega in evidenco odbitka DDV. Podlaga za to je dopolnitev 85. člena in nov 85. b člen ZDDV-1, ki sta stopila v veljavo z zadnjo novelo zakona (ZDDV-1O). Evidenci bo potrebno oddajati v strukturirani vsebini in obliki, oddaja evidenc pa je predpisana za vse davčne zavezance. V nadaljevanju predstavljamo nekaj pogostih vprašanj na to temo.
- Knjig ne vodim elektronsko, moram vseeno oddajati evidenci v elektronski obliki?
Da, evidenci je potrebno oddati v strukturirani obliki in elektronsko.
- Imam majhen obseg poslovanja in za izdajo računov uporabljam Mini blagajno. Kako bom oddajal evidenci?
Za ta namen bo nadgrajena aplikacija davčnega organa “Mini blagajna”. Dodana bo namreč možnost vodenja in predložitev evidenc davčnemu organu preko te aplikacije.
- Piše, da morajo evidenci oddajati vsi davčni zavezanci, kaj pa mali zavezanec za DDV?
Za malega zavezanca za DDV, ki opravlja samo transakcije za katere je oproščen obračunavanja DDV po posebni ureditvi za male davčne zavezance (in ni identificiran za namene DDV) ni določene obveznosti vodenja evidenc.
- Kaj pa če sem mali zavezanec za DDV z atipično DDV številko?
V tem primeru imate identifikacijsko številko za DDV (z omejenim obsegom uporabe), zato je evidence potrebno voditi in primerno posredovati. V tem primeru se evidence vodi samo za transakcije za katere ste identificirani za namene DDV in o katerih poročate v obračunu DDV. Ne vodite (in ne posredujete) pa evidenc o transakcijah za katere ste kot mali davčni zavezanec oproščeni obračunavanja DDV.
- Ali bomo lahko evidenci posredovali z ročnim nalaganjem datotek v xml formatu?
Ne, evidenci se bo lahko oddajalo izključno preko spletnega servisa, ki ima REST in SOAP vmesnik, ročno nalaganje datotek namreč ni predvideno.
- Kje najdem navodila o tehničnih specifikacijah posredovanja evidenc?
Navodila o tehničnih specifikacijah za oddajanje evidenc je FURS objavil na tej spletni strani.
- DDV obračun oddajam za koledarsko trimesečje, kako bom oddajal evidenci?
Evidenci se vodi za vsako posamezno davčno obdobje. V tem primeru je davčno obdobje koledarsko trimesečje, zato se tudi evidenci oddaja za koledarsko trimesečje.
- Do kdaj moram oddati evidenci?
Evidenci je potrebno predložiti najpozneje do roka, v katerem mora zavezanec predložiti obračun DDV. Ponujena pa je možnost, da zavezancem, ki oddajo evidenci vsaj tri delovne dni pred rokom za oddajo DDV obračuna (v primeru, da oddajate tudi RP-O je potrebno evidenci oddati tri delovne dni pred 20. v mesecu) FURS sam sestavi predizpolnjen DDV obračun. Ta predizpolnjen DDV obračun velja kot oddan obračun DDV zgolj v primeru, če zavezanec sam ne predloži obračuna DDV do roka.
- Na kaj je potrebno biti posebno previden?
Paziti je potrebno, da so podatki v obračunu DDV in evidencah usklajeni, saj imate le tri dni časa da v primeru napak to popravite.
V OZS smo sicer nasprotovali uvedbi obveznega oddajanja evidenc, saj smo mnenja da je to dodatno administrativno breme za zavezance.
Avtor: Vesna Ambrožič, OZS