Kako zelo pomembne so v luči slovenskega izvoza storitve slovenskih podjetij, pove podatek, da samo na sosednje trge, v Avstrijo, Nemčijo in Italijo, slovenski podjetniki izvozijo več storitev, kot pa izvozijo blaga v Ameriko, Azijo in na Bližnji vzhod. Nič manj ali še bolj pomembno ob tem je podporno okolje, ki podjetnikom zagotavlja informacije o čezmejnem opravljanju storitev, o katerem so govorili na tokratnem dogodku.
Uvodoma so udeležence pozdravili županja Kranjske Gore Henrika Zupan, predsednik OZS Blaž Cvar in v. d. direktorja agencije SIRIT Slovenija Rok Capl. Cvar je predstavil nekaj zborničnih dejavnosti za boljši in hitrejši pretok informacij med zbornico in člani ter posebej poudaril pomen čezmejnega poslovanja za slovenske podjetnike, sploh, kot je dejal, ko razmere na domačem trgu niso najbolj rožnate, in ob tem izrazil tudi nujnost krepitve sodelovanja zbornice s sorodnimi inštitucijami v tujini. Tudi Rok Capl mu je pritrdil in dodal, da je ena glavnih nalog agencije, da z različnimi aktivnostmi čim bolj povezujemo vse deležnika čezmejnega poslovanja.
Dogodek v Kranjski Gori, ki leži prav na stičišču treh trgov, je bil takšen. Na njem so udeleženci iz prve roke dobili osnovne napotke in informacije o izvozu storitev. Pogoje za opravljanje dejavnosti v Italiji je predstavil Andrej Šik, direktor Slovenskega deželnega gospodarskega združenja v Trstu, o tem, kako na avstrijski trg, pa so spregovorili Benjamin Wakounig, predsednik Slovenske gospodarske zveze Celovec (SGZ), direktorica SGZ Vesna Hodnik Nikolić in mag. Matjaž Marko, ekonomski svetovalec na slovenskem veleposlaništvu na Dunaju.
Slovenska podjetja, ki želijo opravljati storitve v Italiji ali Avstriji morajo slediti zakonom v posamezni državi. Večkrat je bilo poudarjeno, da je informacije o pogojih, ki jih je treba izpolnjevati na tujih trgih, zelo priporočljivo pridobiti pravočasno, saj je treba upoštevati, da lahko, tako v Italiji kot v Avstriji, administrativni postopki za pridobivanje različnih dovoljenj, tudi trajajo.
Vsi predstavniki omenjenih inštitucij, ki sestavljajo podporno okolje podjetjem v regiji Alpe Adrija, v kateri je zelo veliko poslovnih priložnosti, so pripravljeni pomagati in nuditi potrebne informacije. »Ključno je, da podjetniki vedo, na koga se obrniti, ko potrebujejo pomoč. Več aktivnosti podjetnikov, bo tudi spodbuda za nas, predstavnike podpornega okolja, da bomo še tesneje sodelovali. Na ta način bodo naše storitve še bolj poglobljene, podjetja pa bodo dobila bolj celovit servis,« pa je ob tem dodal generalni direktor OZS Danijel Lamperger.
Partner poslovnega dogodka je bila agencija SPIRIT Slovenija, ki je udeležencem po uradnem delu in neformalnem druženju domačih podjetnikov in gostov, omogočila tudi ogled nordijskega prvenstva v Planici.
Vir: OZS