OOZ Maribor

Nove metode izobraževanja v gradbeništvu



Nov evropski projekt EMIC-GEM, ki modernizira izvedbo izobraževanja in usposabljanja o modularni gradnji, je bil pred kratkim lansiran na prvem sestanku v Glasgowu.

Metode modularne gradnje, ki se uporabljajo na različne načine širom Evrope, so se izkazale za čistejše, varnejše in učinkovitejše kot tradicionalne metode gradnje. Ker omogočajo bivalne objekte po dostopni ceni, je sedaj čas preiti s tradicionalnih na sodobne načine gradnje, s tem pa zagotoviti ustrezna usposabljanja.

Projekt »Embracing Modular Innovation in Construction – Getting Education Modernised« (EMIC-GEM), ki ga financira program Erasmus+, vodi City of Glasgow College v sodelovanju z Višjo strokovno šolo Academia Maribor ter partnerji iz Španije, Nemčije, Avstrije in Združenega Kraljestva. Evropski projekt bo potekal do februarja 2022, skupni proračun pa znaša 312.936 EUR.

Linus Reichenbach, vodja projekta na področju znanosti, tehnologije, inženirstva in matematike ter inovacij s City of Glasgow College, pojasni namen in cilje projekta:

»Namen tega projekta je spremeniti izvedbo višješolskega strokovnega izobraževanja in usposabljanja za modularno gradnjo. Z inovativnim modelom usposabljanja in kompetenčnim okvirjem bodo predstavljene najboljše prakse in pristopi za primerjavo izobraževanja pedagoškega osebja. Ključni procesi bodo digitalizirani, poudarek pa bo na dekarbonizaciji, izboljšanju učinkovitosti energije in virov, varnosti na delovnem mestu ter raznovrstnosti delovne sile.

Gradbeni sektor v EU predstavlja skoraj 9% celotnega bruto domačega proizvoda EU in zagotavlja 18 milijonov delovnih mest. Kljub temu se gradbena industrija sooča s številnimi velikimi izzivi, vključno z izboljšanjem učinkovitosti energije in virov, uporabo digitalizacije in inovativnih tehnologij ter razvojem izobraževanja kot odziv na manjkajoča znanja in spretnosti.

Do februarja 2022 so cilji projekta EMIC-GEM naslednji:

  • Oblikovati inovativni model poučevanja ter kompetenčni okvir na podlagi predhodnega pregleda pokrajine EU pri modularni gradnji.
  • Vključiti približno 2000 dijakov in študentov v 8 izobraževalnih modulov.
  • Zagotoviti javno dostopne spletne izobraževalne vire (osnovane in izvedene skupaj s partnerji) za podporo učiteljem, predavateljem in inštruktorjem v strokovnih šolah, vključno s predavatelji in spletnimi seminarji, ki so na voljo v jezikih zastopanih partnerskih držav.
  • Podpreti zlasti majhna in srednje velika ter mikro podjetja na način, da povečajo zavedanje o prednostih modularne gradnje in jo vključijo v njihove aktivnosti.

Žan Dapčevič, poslovni direktor VSŠ Academia Maribor pojasni pomen ozaveščanja industrije:

»Zadnji cilj ni nič manj pomemben kot ostali, če upoštevamo, da je do 95% gradbenih, arhitekturnih in inženirskih podjetij majhnih in srednje velikih podjetij ali mikro podjetij. V teh sektorjih še ni bilo večje potrebe po spremembi paradigme s tradicionalnih na sodobne načine gradnje. Vlaganje v transnacionalno mrežo strokovnjakov ponuja priložnost za pospešen vseevropski odziv na potrebe izobraževanja in strokovne usposobljenosti v gradbeni industriji.

Delo na prvem intelektualnem rezultatu projekta EMIC-GEM, tj. razvoju modela usposabljanja in kompetenčnega okvirja, se je začelo med prvim srečanjem 24. in 25. oktobra 2019 z namenom, da se zaključi še pred naslednjim srečanjem v Mariboru marca 2020. Medtem se bo projektna skupina pričela ukvarjati z lokalnimi podjetji, ki so vodilna na področju modularne gradnje.

Več informacij vam je na voljo na tej povezavi: https://www.academia.si/  ali pokličite na T: 02 228  35 35.

Partnerji v projektu:

City of Glasgow College (Združeno Kraljestvo)

Višja Strokovna šola Academia (Slovenija)

CPU Center za Poslovno Usposabljanje (Slovenija)

Landesberufsschule Pinkafeld (Avstrija)

The European Institute for Innovation (Nemčija)

Holzbau Baden-Württemberg Bildungszentrum (Nemčija)

CIFP Construccion Bizkaia (Španija)

Construction Scotland Innovation Centre (Združeno Kraljestvo)