SPOT članek: POSLOVNO – OSEBNI CILJI


S cilji je zelo podobno, kot s komunikacijo. Kar naprej jih »uporabljamo«, v resnici pa se z njimi malo ukvarjamo. Neredko cilje zamenjujemo z željami, pa se tega sploh ne zavedamo; čeprav vemo, da mora biti vsak cilj časovno opredeljen in merljiv, včasih na to kar pozabimo.

Dosledni smo, ko gre za poslovne načrte – na primer odstotek povečanja proizvedenih kosov ali povečanje števila zaposlenih do konca prihodnjega leta. Kadar gre za osebno-poslovne cilje, pa smo pogosto manj konkretni.

Kateri so osebno-poslovni cilji?

Gre za cilje, ki se nanašajo na vas (osebno) v vlogi vodje, torej tiste, ki bi vam olajšali vodenje tima in podjetja in tiste, ki bi ugodno vplivali na vaše boljše počutje.

Ti cilji so najbolj zapostavljeno področje ciljev nasploh, čeprav sem prepričana, da se številni vodje zavedate, da brez vlaganja energije v odpravljanje stresa, v nova znanja in v ukrepe za boljše vodenje ljudi tudi poslovni uspehi niso optimalni.

Zakaj si ravno na tem področju ne zastavljamo ciljev?

Razlogov je več. Pogosto nas v trenutku, ko samo pomislimo, da bi naredili nekaj zase v službenem času (na primer obiskali webinar ali odigrali uro tenisa s prijateljem v sredo zjutraj) začne stiskati v prsih, v mislih pa se nam zavrti kaj podobnega: »To ne bo šlo.«, »Kaj, če se ravno takrat zgodi kaj pomembnega?«, »Kaj si bodo pa mislili, če grem v sredo zjutraj na tenis.« To nas seveda odvrne od poskusa, ker v naprej predvidevamo neuspeh oz. negativne posledice.

Naslednji dejavnik je čas – kdaj naj se posvetimo tem spremembam, ki niso zares nujne za obstoj posla? Samo to še ali pa samo še do marca, potem pa bom – zveni znano?

Vodje večinoma visoko vrednotimo poslovni uspeh in poslovne rezultate, zato si s tem povezane cilje redno postavljamo ter naredimo vse, kar zmoremo, da jih tudi uresničimo. Kar je dobro. Če smo pri doseganju vseh teh rezultatov srečni in zadovoljni, pa je že bolj stvar individualnega dojemanja vsakega posameznika.

Ampak pri večini so lastno dobro počutje, zmanjšanje stresa, nova znanja, več časa za komunikacijo in podobno nižje na lestvici pomembnosti, kot poslovni uspeh in ugled.

Kako si zastaviti in v letu 2022 uresničiti tudi osebno-poslovne cilje?

Najprej dobro razmislite kaj, povezanega z vami in vašim vodenjem, vam je zares pomembno. Prepričana sem, da je že čas za premislek o svojih željah, povezanih z delom, za marsikoga velik korak naprej. Lahko je to več delegiranih nalog, novi nivo znanja tujega jezika, športna aktivnost med delavnikom, osebni coach … Karkoli, le da je povezano z vami osebno in z vašim delom.

Potem oblikujte cilj – določite rok, do katerega želite to uresničiti in premislite, kaj vse je potrebno, da to dosežete (sodelavci, finance …). Cilj zapišite.

Če začutite, da je cilj prevelik, ga razdelite na manjše cilje. Naredite plan.

Določite, kdaj si boste vzeli čas za ‘samo-nadzor’ in premislili, kako vam gre z uresničevanjem cilja.

Ne »bičajte« se, če ne bo šlo vse po prvotnem načrtu – razmislite, zakaj se to dogaja, popravite in se vrnite na začrtano pot.

Predvsem pa: odločite se in verjemite, da vam bo uspelo.


Z Mojco Pehant, ki je certificirana mediatorka, strokovnjakinja za poslovno komunikacijo in psihodinamske procese v organizacijah, osebna ter poslovna svetovalka, smo se pogovarjali o osebno – poslovnih ciljih.

Članek sem pripravila: Janja Vindiš Božičko, svetovalka SPOT svetovanje Podravje.

»Članek je pripravljen v sklopu aktivnosti SPOT svetovanje Podravje. Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.«


S cilji je zelo podobno, kot s komunikacijo. Kar naprej jih »uporabljamo«, v resnici pa se z njimi malo ukvarjamo. Neredko cilje zamenjujemo z željami, pa se tega sploh ne zavedamo; čeprav vemo, da mora biti vsak cilj časovno opredeljen in merljiv, včasih na to kar pozabimo.

Dosledni smo, ko gre za poslovne načrte – na primer odstotek povečanja proizvedenih kosov ali povečanje števila zaposlenih do konca prihodnjega leta. Kadar gre za osebno-poslovne cilje, pa smo pogosto manj konkretni.

Kateri so osebno-poslovni cilji?

Gre za cilje, ki se nanašajo na vas (osebno) v vlogi vodje, torej tiste, ki bi vam olajšali vodenje tima in podjetja in tiste, ki bi ugodno vplivali na vaše boljše počutje.

Ti cilji so najbolj zapostavljeno področje ciljev nasploh, čeprav sem prepričana, da se številni vodje zavedate, da brez vlaganja energije v odpravljanje stresa, v nova znanja in v ukrepe za boljše vodenje ljudi tudi poslovni uspehi niso optimalni.

Zakaj si ravno na tem področju ne zastavljamo ciljev?

Razlogov je več. Pogosto nas v trenutku, ko samo pomislimo, da bi naredili nekaj zase v službenem času (na primer obiskali webinar ali odigrali uro tenisa s prijateljem v sredo zjutraj) začne stiskati v prsih, v mislih pa se nam zavrti kaj podobnega: »To ne bo šlo.«, »Kaj, če se ravno takrat zgodi kaj pomembnega?«, »Kaj si bodo pa mislili, če grem v sredo zjutraj na tenis.« To nas seveda odvrne od poskusa, ker v naprej predvidevamo neuspeh oz. negativne posledice.

Naslednji dejavnik je čas – kdaj naj se posvetimo tem spremembam, ki niso zares nujne za obstoj posla? Samo to še ali pa samo še do marca, potem pa bom – zveni znano?

Vodje večinoma visoko vrednotimo poslovni uspeh in poslovne rezultate, zato si s tem povezane cilje redno postavljamo ter naredimo vse, kar zmoremo, da jih tudi uresničimo. Kar je dobro. Če smo pri doseganju vseh teh rezultatov srečni in zadovoljni, pa je že bolj stvar individualnega dojemanja vsakega posameznika.

Ampak pri večini so lastno dobro počutje, zmanjšanje stresa, nova znanja, več časa za komunikacijo in podobno nižje na lestvici pomembnosti, kot poslovni uspeh in ugled.

Kako si zastaviti in v letu 2022 uresničiti tudi osebno-poslovne cilje?

Najprej dobro razmislite kaj, povezanega z vami in vašim vodenjem, vam je zares pomembno. Prepričana sem, da je že čas za premislek o svojih željah, povezanih z delom, za marsikoga velik korak naprej. Lahko je to več delegiranih nalog, novi nivo znanja tujega jezika, športna aktivnost med delavnikom, osebni coach … Karkoli, le da je povezano z vami osebno in z vašim delom.

Potem oblikujte cilj – določite rok, do katerega želite to uresničiti in premislite, kaj vse je potrebno, da to dosežete (sodelavci, finance …). Cilj zapišite.

Če začutite, da je cilj prevelik, ga razdelite na manjše cilje. Naredite plan.

Določite, kdaj si boste vzeli čas za ‘samo-nadzor’ in premislili, kako vam gre z uresničevanjem cilja.

Ne »bičajte« se, če ne bo šlo vse po prvotnem načrtu – razmislite, zakaj se to dogaja, popravite in se vrnite na začrtano pot.

Predvsem pa: odločite se in verjemite, da vam bo uspelo.


Z Mojco Pehant, ki je certificirana mediatorka, strokovnjakinja za poslovno komunikacijo in psihodinamske procese v organizacijah, osebna ter poslovna svetovalka, smo se pogovarjali o osebno – poslovnih ciljih.

Članek sem pripravila: Janja Vindiš Božičko, svetovalka SPOT svetovanje Podravje.

»Članek je pripravljen v sklopu aktivnosti SPOT svetovanje Podravje. Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.«